onsdag 9 juli 2014

Äntligen lite ridning

Det har minst sagt varit intensiva dagar men idag jobbade jag hemma på gamla vanliga jobbet. Gissa om jag uppskattade att restiden är lika med noll.

Hovslagaren kom på förmiddagen så nu är både Maggie och Powie nyskodda. Lilla Zlatan fick också bekanta sig med hovslagaren. Han var riktigt duktig, taskigt nog blev jag lite förvånad. Hm får nog höja ribban något när det gäller mina tankar om hans uppförande ;-)

Calvados blev verkad för andra gången och fick dessutom en påbyggnad av plast på bakhovarna. Håll nu tummarna för att det hjälper och att han inte har allt för dålig hovkvalitet.

Tog mig an motionering av hästarna senare på kvällen när det blev lite svalare. Powie fick jobba i longerlinan. Inget hon gillar något vidare men hon kämpade på. Avslutade med en promenad ner till skogen.

Maggie trimmades på ridbanan. Hon kändes aningens seg men kom igenom bra efter en stund. Lagom tills vi var klara var det dags för Ellies kvällspromenad. Cobbe och Ellie gick medans jag red. Trevligt med sällskap.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar