söndag 15 juni 2014

Tävling

Gårdagen var smått kaosartad både positivt och negativt. Jobbade först som vanligt på "gamla" jobbet och på kvällen hade jag mitt första kvällspass på egen hand på mitt nya jobb. Blev lite stressigt, tog lite tid att hitta till alla.
 
Var hemma sent så det blev lite sömn eftersom jag fick gå upp i ottan för att fixa och dona med en massa jag inte hann med igår inför tävlingen. Tur för mig att Wille och Cobbe var snälla och duscha Maggie igår kväll.
 
Josse följde med som hästskötare, lyx! Var nervös och nojja över underlaget, gillar inte att hoppa på gräs. Har gått omkull ett par gånger.
 
Första banan kändes lätt när jag gick den och var det också när jag red den. Det blev en felfri runda. Nice, kände mig väldigt lättad över att det gick bra trots gräset. Duktiga Maggie.
 
Nästa runda var 1 m avd B. Även den kändes helt okej när jag gick banan. Innan det väl var min tur att komma in på banan hade jag nog nästan tagit världsrekord i att gäspa. Var nog för trött för att vara nervös. Visst finns det massor att förbättra men tycker vi hade bra flyt och är på det stora hela väldigt nöjd. Gött att vi fixade två felfria rundor, nu känns det faktiskt helt okej att ta en liten paus från tävlandet. Men visst kommer jag både sakna det och längta massor tills vi kan komma igång och tävla igen.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar