tisdag 10 juni 2014

Sommarjobb

Hej hopp, nu var det länge sedan jag skrev........har det inte hänt något att skriva om kan man fråga sig? Visst har det gjort det, massor. Bara det att tiden inte tycks finnas riktigt för bloggande just nu så för en tid framöver kommer det nog bara bli sporadiska uppdateranden.

Den största förändringen är att jag idag har börjat på nytt jobb, ett sommarvikariat inom hemtjänsten i Ystad. Spännande att göra något helt nytt, har fram tills nu bara jobbat på kontor. Jag kommer jobba både på det nya och mitt vanliga jobb under sommaren så tiden lär nog svischa förbi.

Förhoppningsvis blir det lite tid även till hästarna. Har redan nu bestämt mig för att ta ett uppehåll från tävlandet eftersom jag dels kommer jobba mycket kvällar och helger och inte riktigt vet hur jag kommer att jobba och i vilken utsträckning jag hinner hålla igång Maggie. Fokus får vara att hålla huvudet ovanför vattenytan under en period och spara på ambitionerna tills senare.





Hoppade hemma på vår ridbana tillsammans med Anne och Caroline med hjälp av Lina på marken. Passade ypperligt att rida hemma eftersom tiden ikväll var knapp. "Träningen" gick bra och Maggie hoppade fint. Lina hissade upp hindren så att de alla låg på över metern, bra för självförtroendet inför tävlingen på lördag. Håll tummarna för att det går bra för oss då med tanke på att vi sedan ska pausa från tävlandet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar