onsdag 4 juni 2014

Hoppträning

Den här veckan är ordningen återställd och det var hoppträning som vanligt igen.

Märkligt hur snabbt jag kommer ur hoppningen. Var inte alls på topp, kände mig trött och seg i kroppen. Med tanke på det är jag är ändå nöjd och på slutet fick jag till det bättre.

Maggie var nog också lite trött för när räcket vi skulle komma på med fyra galoppbommar kom upp på 110 cm stanna hon. Gissa om jag blev snopen. Fick gå på henne lite mer så gick det bra.

Sista rundan i banhoppningsträningen låg alla hinder på dryga metern, fick till en bra runda. Skönt att det lossna på slutet trots att vi var sega som kola.

Wille fick jobba på att bli lite tuffare och rida med mer självförtroende. Powie testade att ta den lätta vägen och stannade när det blev lite jobbigt. Glad att deras problem de haft på tävling visade sig på träningen så att Wille kunde få hjälp. När han var lite tuffare och red bestämt gick det superbra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar