fredag 20 juni 2014

Bästa midsommarpresenten - Indras föl är fött

Det har varit full aktivitet i stallet i natt skulle man kunna säga. Alla hästarna stod inne eftersom busväder var utlovat.

Var ute i stallet vid tolvtiden för att natta. Allt såg lugnt ut men både Indra och Sprättan hade fått större vaxproppar än när jag tog in dem.

Kröp ner i sängen för att få lite sömn innan det var dags att kolla till dem igen. Slog på monitorn men såg knappt något. Bara att klä mig igen och gå ut till stallet för att torka av kameran.

När jag tittar till Sprättan så ligger hon ner och bak i rumpan ligger ett mörkt litet knyte. Jagar fatt i min väninna som blir lika förvånad som jag över hur fort det gick.

Det tog sin lilla tid innan vi fick upp den lilla hingstungen på benen. Landade i sängen igen strax före tre. Vid fyratiden var det dags för Indra att föla.

Även hon fick en liten hingst. Lite märkligt känns det, jag menar vad är oddsen att de ska föla på samma natt och dessutom få hingstföl båda två?! Hur som helst så är det ju väldigt smidigt.

Tanken är att Indras föl ska bli Willes framtida hoppstjärna så han fick bestämma smeknamn. Gissa vilket. Med tanke på att Wille är en stor fotbollsfantast så är inte valet särskilt otippat - Zlatan. Inte mitt favorit namn precis men ett löfte är ett löfte så nu kallas den lilla sötnosen för Zlatan.

1 kommentar:

  1. eller Ibra??
    Hur söt och vacker som helst i alla fall!! / Jullan

    SvaraRadera