söndag 11 maj 2014

Sjöhästar

Visste egentligen om det men hade nog förträngt det. Lomma är verkligen ingen optimal tävlingsplats när det regnat.

Framhoppningen liknande ett gyttjebad, stora vattenpölar, djupt tungt underlag som sög. Som tur var så var underlaget fastare inne på banan även om den till stora delar också stod under vatten. Var faktiskt så illa att jag var beredd att stryka mig eftersom banan så snorhal ut. Men efter att pratat med en ryttare som ridit klassen innan och fått bekräftat att det inte alls var halt + att bangången också övertygade mig om att halt var det inte så bestämde jag mig för att rida.

Tror ni att min kära häst var oberörd? Nä just det, vattenpölar är INTE hennes grej. I 90-klassen fick vi ett ner. Kom lite knasigt på en oxer, mitt fel inget mer med det. I 1-meters klassen blev det felfritt. Jag kan verkligen inte briljera med att det var några av våra bättre rundor. Maggie bjöd inte fram och var väldigt spänd. Är ändå oerhört nöjd att vi fixade det så pass bra som vi gjorde under rådande omständigheter och kan bara konstatera att det var väldigt bra träning för oss.


Maggie undrade nog om detta inte var mer ämnat för sjöhästar än henne

Josse hängde med som hästskötare vilket jag är väldigt tacksam för. Såklart trevligt med sällskap men med tanke på att datasystemet havererat och det var en massa strul  med startnummer mm så var det väldigt bra med lite hjälp. Någon som höll koll på grejerna åt mig, haha, kan behövas ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar