torsdag 22 maj 2014

Mysig kväll

Jobbar själv på torsdagar så idag fick jag hålla tillgodo med att hänga med hästarna en snabbis på lunchen. Däremot var jag i stallet hela kvällen.

Släppte ut lilla Calvados och Norma i den lilla sommarhagen. Mysigt för dem att komma ut och lufta sig och framförallt att röra på sig.

Trodde i min enfald att jag skulle kunna släppa ihop Maggie med dem med tanke på att hon och Norma är så bra kompisar. Tji fick jag! Maggie var helhispig så det gick inte. Fick kvickt tänka om. Ut med Maggie från sommarhagen och in på ridbanan med henne. In med Norma och fölis i sommarhagen. Sedan in med Maggie på gången till hagarna. Där sprang hon fram och tillbaks gnäggades i drygt en timma innan hon coola ner sig.

På lunchen kunde jag släppa in henne till Norma och fölis. Norma talade om vart skåpet skulle stå och sedan var det bra med det.

Wille skulle iväg på fotbollsträning på kvällen så han red tidigare på eftermiddagen. Kika som vanligt lite grann på dem från köksfönstret på jobbet. De avslutande med att rida ut en sväng.

Var som sagt med hästarna hela kvällen. Försökte tvångsgosa med Calvados, gick sådär. Svamparondellen av Norma det värsta blodet på bakbenen och tvättade svansen på henne.

Gullade med Indra när jag var nere hos mamma-klubben för att fodra och kolla till dem.

Red sedan Maggie. Började med en sväng runt åkern. Älskar utsikten. På ridbanan jobbade vi med små hinder. M var ovanligt lugn men absolut inte trött. Väldigt NICE! Jogga sedan ner mot byn och skrittade av runt åkern.

När jag var klar med Maggie så var det Powies tur att bli duschad inför morgondagens tävling. Håll tummar och tår för att det går bra för dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar