fredag 16 maj 2014

Mysig cykeltur

Maggie stackarn bet sig i underläppen igår kväll. Det blev ett rejält hack och blodet sprutade. Gisses hur mycket det kan blöda från läppen? Som tur var såg det värre ut än det var men känner ändå att hon får ha sin vilodag idag. Är nog inte så skönt att jogga med ett färskt sår på läppen.

Oavsett så fick hon som sagt vara hemma och vila så hängde jag och Ellie med och sällskapade Wille och Powie på uteritten. Funkade superbra att cykla med Ellie springades bredvid medans Wille red. Så härligt med sol och värme :-)


 

Efter middagen brukar det ta emot att gå ut igen men verkligen inte idag. Vädret gör så mycket, så fort det är lite ljust, varmt och skönt är det så mysigt att vara ute på kvällen och fixa. Wille passade på att köra med gräsklippartraktorn i Powies hage för att hålla ogräset kort medans hon fick "klippa" på gången till hagen.

Själv var jag nere hos mamma-klubben och fodrade, fixade vatten och mös med dem. När vi var klara fick hästarna komma in. Norma fick på sig fölvakten även om jag inte tror att fölisen kommer i natt heller. Längtar så...börjar redan känna av tröttheten från vaknätterna. Även om jag har fölvakten på henne så ställer jag ändå klockan flera gånger per natt för att kolla till henne. Än så länge har hon inte legat ner nattetid sedan hon fick fölvakten på sig så jag är helt hundra på att det funkar............Nojjig jag? Nä inte alls ;-)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar