lördag 3 maj 2014

Maggie fick tummen upp

Maggie var lite orolig redan när jag tog in henne från hagen för att göra iordning henne inför dressyrträningen. Märks att Indra och hennes mamma-klubbskompis kommit hem. Blir lite oro i lägret innan de vant sig.
 
När vi kom till Lisbeth var hon spänd och gnäggade, något hon sällan gör annars. Så fort vi började var all hennes oro som bortblåst och hon var fokuserad redan från början. Efter att jag skrittat fram henne hoppade Lisbeth upp och red henne en stund.
 
Har länge känt att jag behöver hjälp att få igenom henne lite bättre i vänstervarv. Visserligen har "problemet" minskat men ville ändå ha Lisbeths hjälp.
 
När det var min tur att hoppa upp igen var Maggie mjuk som smör och jag hade en mycket trevlig häst att rida. Vi jobbade med förvänd galopp och skänkelvikning. Gick riktigt bra. Avslutade med lite siststräning. Har fortfarande problem med att komma ner ordentligt i sadeln när jag ska sitta ner i traven. Ja ja, bara att nöta på och hoppas att jag tids nog hamnar där jag ska ;-)
 
 
 
 
 
Maggie fick verkligen tummen upp av både mig och Lisbeth idag, duktig häst! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar