söndag 4 maj 2014

Lyckad utomhusdebut!

Skulle ljuga om jag inte sa att jag var nervös inför dagens tävling. Var nervös både inför att det var säsongens första utomhus och att vi skulle gå upp en klass. Visserligen skulle vi bara rida avdelning B men ändock 1 meter.
 
Åkte tillsammans med Anne som också skulle göra samma debut med en av sina hästar. Kändes superbra att göra det tillsammans :-)
 
När vi gick banan till 90-klassen kändes den plättlätt, inga konstigheter alls utan väldigt snällt byggd. Kände direkt när jag satt upp att det skulle gå bra idag. Maggie var lika fin idag som igår.
 
Maggie brukar vara väldigt kvick och springig i hoppningen men på den stora utomhusbanan fick jag inte alls samma känsla. Tyckte vi hade ett bra tempo. Första rundan var vi felfria och känslan var toppen.
 
Det blev sedan en ganska lång väntan tills det var dags för vår nästa runda. Debut för säsongen i 1 m. Både höjden och kombinationen som jag oroat mig för innan kändes helt ok när vi väl var inne på banan. Även i denna runda hade vi ett bra tempo, flyt och det blev felfritt. Dagens skörd blev två rosetter med hem :-) Så nöjde både med Maggie och mig själv.
 
 
Det var en supertrevlig dag, träffade trevliga människor och kacklade. Roligt var också att det gick väldigt bra för min "tävlings-kompis" Anne också med båda hennes hästar. De var väldigt skötsamma och funkade väldigt bra att åka iväg med båda tillsammans. Kul!  
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar