onsdag 14 maj 2014

Lugnat ner oss

Limpan hade krisläge på hundvaktsfronten så "hund-mormor", dvs jag fick vara snäll och ställa upp. Hon är verkligen bedårande söt den lilla hårbollen, söt men kaxig som få ;-) Ellie har tagit uttrycket; är man stor och stark måste man vara snäll på störta allvar och är både snäll och väldigt tålmodig med lilla Nelly.





 
 
 
Liten och stor från ovan
 
Wille hade fotbollsmatch ikväll borta i Simrishamn så han kunde inte hoppträna idag, fick åka själv. Limpan kom och mötte upp på hoppträningen för att hämta lilla Nelly. Blev att hon stannade kvar och tittade, kul. Självfallet passade vi på att fira min lyckade hoppträning med att fika efteråt. Kan inte annat än tycka det är fantastiskt att det alltid finns fika att köpa i samband med träningarna :-)

Blev så glad när Limpan sa att hon tyckte att det var stor skillnad på min ridning i hoppningen nu mot sist hon såg mig hoppa. Fick även beröm från Ulrika att både jag och Maggie lugnat ner oss, framför allt jag. Och så är det, är bara jag lugn så blir Maggie också lugn. Känns att vi är igång nu och har hoppat en hel del. Äntligen lite pay off.

Limpan hängde på hem så jag fick sällskap både i stallet och till middagen. Mysigt att slippa äta själv med tanke på att grabbarna var iväg på fotbollsmatch. Detta är ju ingen matlagningsblogg men jag måste bara dela med mig av kvällens middag. Vi kör med Coops matkasse, himla bra och dagens middag var lax i ugn med ingefära, chili och lime. Bland det godaste laxrätter jag ätit på länge. Piffade upp det hela med sweet chilisås, mums


 
 
När killarna kommit hem och fått lite mat i magen fixades det tårta till Powie som fyllde 14 år. Vi tågade till stallet hela familjen och bjöd Powie på skönsång och tårtan. Haha måste ha varit en syn för gudarna.
 
Passade på att checka Norma också och ikväll var det ett faslig aktivitet inne i magen. Stackars Norma börjar se trött ut nu. Tror nästan att hon längtar lika mycket som vi efter att den lilla fölisen ska komma ut nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar