onsdag 7 maj 2014

Inga spår av lördagens störtdykning

För tillfället så har jag bytt hoppgrupp och tränar på tisdagseftermiddagar tillsammans med Wille i hans grupp. Känns lite smidigare när jag ändå åker och det nu finns plats i den gruppen och som grädde på moset så spar jag in både tid och dieselkostnader.
 
Var lite nervös/orolig för Wille och Powies del inför dagens hoppträning med tanke på att de dök rätt så rejält i backen i lördags när de hoppade hemma. Funderade över om deras självförtroende fått sig en törn.
 
Vi pratade med Ulrika (tränaren) om vad som hänt och lite hur jag tänkte kring upplägg av dagens träning för deras del. Vi var rörande överens om att börja lågt och försiktigt för att sedan köra på som vanligt om allt funkade som det skulle.
 
Märktes inte ett spår av kraschen vare sig på Wille eller Powie. Träningen gick superbra både för dem och mig & Maggie. Så skönt, särskilt med tanke på att vi ska tävla till helgen.
 
När vi kom hem fick vi fint besök. Limpan har kommit hem från sin semesterresa till Egypten och kom hem och hälsade på tillsammans med lilla Nelly och en kompis. Ellie var väldigt snäll och försiktig med henne. Hon verkar veta att Nelly bara är en väldigt liten valp som man måste vara försiktig med. Duktig vovve!
 

Ellie och Nelly............eller ska vi säga STOR och liten ;-)
 
Hade dessutom turen igen att få låna/rida Aktion när Anne kom med sina hästar för att rida på ridbanan. Eftersom jag bara har en häst att rida nu så är det extra roligt att rida fler hästar.
Kvällen avslutades med go'fika innan Limpan & co åkte hem. Snacka om bra tisdag :-)
 
 
 
Carl-Philip ser till att även Ellie blir motionerad
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar