måndag 26 maj 2014

Härlig helg till ända

Redan är det söndag kväll. Kan inte annat än att summera denna helg som en väldigt mysig helg och då inkluderas fredagen.

Äntligen blev det dressyrträning i fredags morse. Maggie kom igenom väldig kvick och var fin att rida. Visst, hon spände till ett par gånger i galoppen men kom snabbt ur det. Har verkligen känslan av att det går på rätt håll, dvs framåt. Blir såklart även väldigt glad över att Lisbeth (min dressyrtränare) tycker att hon blivit så musklad och fin.


Nöjd häst och ryttare efter träningen 
Dags för hemfärd
 
Efter lunch var det dags för nästa äventyr, ponnytävling i Stävie stod på programmet för kvällen, så det var bara till att packa in ponny och alla attiraljer och åka för att hämta Wille efter skolan. Vi var framme i god tid och kunde fixa allt i lugn och ro. Vädret var underbart och trots att resultatet inte vart vad vi önskat så hade vi en supermysig kväll. Wille fick åter igen jobba med att hantera mindre lyckade resultat. Något han gjorde betydligt bättre än sist.


Mor- och sonselfie 
 
Redo för tävling
 
Vi gjorde ett middagsstopp på Mc Donalds i Lund för att äta middag, något Wille önskat sig. Bor man på landet räkas donken som lyx enligt Wille. Väl hemma igen var det bara att duscha Maggie och förbereda inför lördagens tävling innan vi kunde ta fredagkväll och landa i soffan. 
 
Wille var väldigt nöjd med att äta fredagsmiddag på donken
 
 
Lördag var det som sagt tävling för mig och Maggie, vi skulle ta två stycken 1-meters klasser avd B. Det är första gången vi skulle ta 1-meters direkt, dvs ingen 90 cm innan. När jag gick banan tyckte jag att den var både lite klurig + att jag tyckte att det var ganska högt. Kände mig inte helt bekväm med höjden vilket återspeglade sig i första klassen. Maggie var mer fokuserad i första rundan men då var inte jag helt med på noterna och vi kom tokigt på två hinder, fick lägga volt. I andra klassen var jag superfokuserad men då var Maggie inte alls med. Hon var VÄLDIGT brunstig och hennes fokus var på alla snygga grabbar och inte på banan. Hon kändes trött och seg, hoppade inte så elastiskt som hon brukar och vi fick två ner. Såklart är det roligare att vara felfri men jag ser detta som träning på att tävla och ser fram mot nästa tävling.  
 
 

 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar