onsdag 28 maj 2014

Framsteg med Calvados

I morse lyckades jag med konststycket att på egen hand få på Calvados grimman och leda ut honom tillsammans med mamma Norma till hagen. Lite läskigt tyckte han att det var till en början att "sitta fast" men när han väl kommit ut ur boxen så gick det galant.

Tisdagar är egentligen vår hoppträningsdag men träningarna är inställda den här veckan så jag red hemma på egen hand. Trimmade på med dressyrsadeln och när vi var uppvärmda jobbade jag en hel del med att försöka sitta ner i traven. Tycker jag lyckades skapligt idag, nice.

När det sedan var dags att ta in hästarna kände sig Wille så pass mycket friskare att han kunde följa med ut och hjälpa till. Han höll i Norma medans jag försökte få på Calvados grimman. Tänkte att jag nog inte skulle lyckas så bra med tanke på att hagen är stor och det finns gott om plats att springa iväg. Men döm om min förvåning när han stod helt stilla och jag kunde stå framför honom och sätta på grimman. Han gick sedan hur fint som helst bredvid mamma på vägen in.


 
 
Wille och jag passade på att "tvångs" -gosa med honom när vi kom in i boxen. Först med grimman på och sedan lyckades vi fånga hans intresse så pass mycket att vi kunde gosa även utan att hålla i honom i grimman. Snacka om lycka. Är så oerhört glad och lycklig för mitt fina föl <3
 

 
 
 
Kramkalas <3 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar