tisdag 15 april 2014

Påsklov = lite ändrade planer

Igår fick båda hästarna gå på bandet. Maggie bara helt plant eftersom hon fick en massagebehandling i söndags. Powie fick kämpa på med lite "backträning". Eftersom hon gärna trycker rumpan/svansen mot bakbommen på skrittbandet vilket ger bortskavd svans och blödande sår så prövade jag att linda svansen. Funkade superbra!


Lindad svans  = ingen sönderskavd svans 
 
 
 
Full fart på hästgymmet ;-)


Hovslagaren kom till mamma-klubben och verkade Indra i morse så nu är alla hästarna fina om hovarna. Skönt!
 
 
Indra blir snygg om hovarna
 
I går kväll blev det även bestämt att Wille ska på ridläger onsdag-fredag så han red hemma i morse för att sedan åka iväg och hjälpa till med förberedelserna inför lägret. Ingen hoppträning för hans och Powies del idag med andra ord. Hemma på ridbanan övade de på att rida genom en trång passage som vi "byggde" av murhindret. Gick superbra, Powie är verkligen inte tittig.  
 
 
Framåt ... 
 
..och tydligen bakåt fast ändå framåt
 
Hade även besök av veterinären idag så nu är Norma stelkrampsvaccinerad inför fölningen. Även det en sån där sak som är så skönt att kunna bocka av på att göra listan. Lätt att glömma bort. Nu är det bara Indra som ska få sin spruta när det är ca 1 månad kvar till hennes beräknade fölning.

Jag böt träningstid/dag och hopptränade på Willes träningstid idag istället för i morgon kväll. Skönt att rida på eftermiddagen istället för kvällen. Maggie var väldigt spänd i början när vi skulle komma över ett antal galoppbommar utmed ena långsidan där avståndet blev kortare och kortare mellan varje bom. Hon var taggad och lite stressad, jagade på en hel del under träningen. Jag fick jobba mycket med att hålla mig cool. Något som jag verkligen behöver öva på så på det sättet var det ju väldig bra att Maggie hetsade på. Sista rundan höjde Ulrika upp hindren lite mer för att jag skulle utmana mig själv och kliva ur min bekvämlighetszon. Rundan gick superbra och jag är verkligen kanonnöjd med träningen. Känner mig taggade och på G inför fredagens hopptävling.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar