måndag 7 april 2014

Hopptävling

Nu är vi på G prinsessan och jag. Idag var det dags för hopptävling på Malmö ridklubb. Vår andra tävling för i år, shit vi har redan gjort fler starter än förra året, fast det är klart, det var inte så svårt att slå med tanke på att vi inte gjorde en enda start i någon hopptävling då.
 
Hur som helst är jag verkligen glad och tacksam för varje dag jag kan rida henne och hon är pigg och fräsch och framför allt skadefri.
 
Vi har aldrig startat två klasser på samma dag tidigare så det var något nytt. Även om vi bara hoppar lågt så var hon ändå lite tröttare till andra klassen men gjorde ett superbra jobb ändå.
 
Hon är så duktig fina Maggie, felfri i båda klasserna. Känner mig nöjd och tycker att vi fick till helt OK rundor. Planen är att vi ska komma ut i de lägsta klasserna och bara skaffa oss rutin. Piloten behöver jobba på att hålla tävlingsnerverna i styr och Maggie behöver komma ut och bli bekväm i tävlingssituationen.
 
 
 
 
 
Även om jag inte är en utpräglad tävlingsmänniska så tycker jag att det är oerhört roligt och komma ut och tävla, hänga med kompisar, njuta av atmosfären. Alltid träffar man på någon/några man känner som man kanske inte träffar så ofta annars. Alltid trevlig att snacka lite med folk.
 
Idag hade vi sällskap av Anne och Aktion som gjorde sin första hoppträvling för i år. Så roligt att komma ut och tävla tillsammans och väldans bra att vi kan peppa och stötta varandra.
 
Extra lyxigt att Wille ville hänga med och hjälpa till även om det innebar att han fick gå upp i ottan. Tack snälla för det hjärtat <3
 
Väl hemma igen var Wille supertaggad att rida. Han hade sedan länge planerat in att hoppa lite småhinder idag. Självfallet ställde jag upp som banpersonal. Powie var pigg och glad, helt med på noterna.  
 
När de var klara avslutade vi med att gå en sväng runt åkern. Lite roligare för hästen istället för att bara traska runt på ridbanan och dessutom fick både jag och Ellie komma ut och röra lite på oss. Bra för alla med andra ord.
 
 
Kaxig som få
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar