lördag 12 april 2014

Hopptävling på hemmaklubben

I kväll var det dags för hopptävling igen för mig och Maggie. Nu jäklar ska vi fylla på erfarenhetsbanken och skaffa oss tävlingsrutin ;-)

Hade en stor suporterskara med mig idag, så härligt med en massa stöttning. Min kära man följde med och det tillhör verkligen inte vanligheterna. Wille hängde såklart också med och som grädde på moset så kom Limpan och Andy. Andy har en väligt fin kamera och är dessutom väligt duktig på att fota så det kommer komma en massa bilder som han tagit under kvällen här på bloggen inom kort. Extra lyxigt att Josse följde med som hästskötare.

När vi satte oss i bilen för att köra vräkte regnet ner. Shit, jag som varken packat regntäcke till hästen eller regnkläder till mig själv. Det var inte långt att köra, tävlingen var på hemmaklubben, skönt. Vilken tur vi hade, lagom tills vi kom fram resignerade regnet och solen kikade fram. Nice!

Maggie var superduktig och gjorde två fina rundor. Vi var felfria i 80 cm och fick ett pet i 90 cm.Visst var vi lite spända men det går hela tiden framåt. Är så nöjd med henne, hon gör så gott hon kan och hon gillar verkligen att hoppa. Återigen måste jag bara nämna hur tacksam jag är var varje skadefri dag som går.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar