lördag 5 april 2014

Härliga blåsiga fredag

I morse var Maggie sitt vanliga jag igen på dressyrträningen trots blåsten. Så härligt!

Lisbeth satt upp en sväng och kände på henne och vi var väldigt överens om Maggies styrkor respektive svagheter. Tanken är att Lisbeth ska hjälpa mig att få "loss" henne lite mer i högersidan än vad jag själv lyckas med.

Ni kan ju bara gissa hur najs hon var att rida efter att Lisbeth ridit henne. Så underbar kännsla och dessutom ger det mig lite mer hum om vad jag ska "leta och känna efter" när jag rider. Om jag inte riktigt vet hur det ska kännas så är det ju väldigt svårt att försöka hitta det?!




En superbra start på en underbar dag, för som jag alltid säger, fredag är överlägset bästa dagen på hela veckan. Efter jobbet tog jag och Ellie en promenad till skogen, mysigt och dessutom slapp vi blåsten där.


 
Båda mina grabbar var på vift på var sitt håll i kväll men det var inte ett dugg synd om mig för jag fick sällskap av Limpan och Andy. Vi käka gott och hade soffhäng framför TVn. Lugn skön fredagkväll mao.  
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar