torsdag 3 april 2014

Det går på rätt håll

Som Lisen sa på Ryttareliten igår kväll, det svänger snabbt i den här sporten, och jag kan inte annat än att hålla med om, det svänger snabbt när man håller på med hästar.
 
 
Var upp en sväng till mamma-klubben på lunchen för att kolla till Indra. Inte ett spår av hälta fanns kvar och "såret" där hovbölden spruckit upp såg fint ut. Från tvärhalt till ohalt på bara ett par dagar. Inte för att jag gillar hovbölder men kan säga att jag verkligen kände lättnad att hältan berodde just på en sådan.
 
 
På eftermiddagen var Maggies hovslagare här. Blev så otroligt glad när han påtalade vilken enorm skillad det är på hennes hovar. Han menade på att både den svindyra salvan jag smörjer på och det svindyra tillskottet jag ger har gett effekt. Det är en helt annan hovkvalitet nu och insidorna börjar arta sig. Så skönt, bra hovar med rätt vinklar borgar för en skadefri häst.
På onsdagar rider oftast Wille själv på ridbanan medans jag jobbar eftersom jag åker iväg på hoppträning på kvällen och han har fotbollsträning. Han börjar verkligen få kläm på henne nu. Galopperar och busar helt obehindrat fast han är själv på ridbanan, så härligt att se honom så glad och lycklig igen. Han är så otroligt nöjd över att hon är hans alledes egna ponny. Han har flera gånger sagt; -mamma jag älskar henne ända inifrån hjärtat! Gulligt, får ett mamma-hjärta att slå ett extra slag.
 
 
 
Även på min hoppträning har det svängt, ikväll var vi back i bussiness igen! Så nöjd både med Maggie och mig själv. I kväll var det lite extra lyx för Josse hängde med som hästskötare. Stort tack!
Visst gick det lite väl fort ibland och visst var vi lite väl stressiga ibland MEN vi får inte panik och vi är med på det helt annat sätt. Som tränaren så fint beskrev det, nu är ytterligare ett trappsteg bestigits :-) Nu siktar vi mot nästa trappsteg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar