torsdag 17 april 2014

Det bästa med dagens ridpass var vädret

Imorse körde jag ner Wille, Powie, Ida och hennes häst till Jankan för påsklovsridläger. Fick även en guidad tur bland hästar och gården med omnejd. Trevligt ställe hon köpt sig. Hon har en del att fixa med men det blir nog toppen när det är klart.

Vissa ridpass känns magiska andra vill man bara glömma. Dagens ridpass var ett av de jag väljer att glömma fort. Vi var inte alls överens, händer sällan men så var det idag :-(
 
I galoppen ville hon vara hetsa och rusa. När jag skulle korta upp henne resulterade det i att vi studsade fram istället för att minska galoppen.
 
Det possitiva var iallafall att vädret var helt underbart, fick verkligen vårkänslor.
 
 
 
Tog med mig Ellie och hämtade in lite björkris innan ridningen. Jösses amalia vad har hänt? Tänk att jag blev lite småpysslig så här inför påsk ;-) Måste bero på det fina vädret. Tog fram en gammal Höganäskruka, ner med riset och på med lite pynt. Min mamma är nog en av få jag känner som skickar "fysiska" påskkort. Trevligt! Det fick pryda riset. Känner mig nöjd med min skapelse. I morgon står dressyrträning på schemat innan jag tar kvasten till Blåkulla. Hoppas vi ses där!
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar