torsdag 10 april 2014

Busväder & hoppträning

Gnällspiken här, usch och fy vilket jädrans väder. Känns allt annat än vårlikt. Tur att hoppträningen är inomhus ;-)

Hovslagaren var ute i morse och skodde Powie och verkade Norma. Hon kunde då konstatera att det varit en rejäl hovböld Norma haft men att det var helt utläkt. Skönt!

Ändrade planen för Powie idag, ringde grannen och kollade av om jag kunde komma ner med ponnyn en sväng efter jobbet och låna skrittbandet. Gick toppen, så hon fick ett pass i gymmet och Wille fick bara uthärda det dåliga vädret under sin fotbollsmatch och "slapp" frysa även under ridning idag.

Blev lite extra bråttom till hopptäningen ikväll eftersom jag skulle hinna med att gå ner med Powie till grannen efter jobbet men innan hoppträningen. Killarna hade redan stoppat i sig något att äta innan de stack iväg på matchen så middagsbestyren klarade jag mig undan. Löste min egen middag med att trycka i mig en naturdiet-bar i bilen på vägen.  Mmmm vilken smidig lösning ;-)



 

Hann iaf i tid till träningen även om det var utan minsta marginal. Träningen gick väl varken bra eller dåligt. Lite samma som för Wille fast det inte kändes som att jag var i min egen värld. Maggie var supertaggad och hetsade på en hel del.

Maggie har en tendens att bli väldigt studsig när hon hetsar på. Bitvis får jag då svårt att komma ner i sadeln utan blir lite ovanpå. I de lägena blir det nästan omöjligt för mig att påverka henne.

Det är bara att kämpa på och försöka bli tung i gumpen, andas och vara cool så blir det nog bra.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar