fredag 21 mars 2014

Tjuvkikade & myigt kvällspass med sällskap

Wille har fotbollsträning i kväll så han red själv efter skolan medans jag jobbade. Såklart kund jag inte låta bli att tjuvkika lite.

Blir så glad och myser inombords när jag ser hur avslappnat han rider henne nu. Hur han racar och busar. Galopperar med en hand i luften och låter vinden toucha ansiktet. Ser så härligt ut.


Första parkett vid köksfönstret på jobbet
 
 
 
Galopprace pågår 
 
 
På kvällskvisten fick Maggie och jag sällskap av Anne och Bonzo. Blev ett mysigt kvällspass på ridbanan. Så härligt att kunna rida ute fastän det skymmer tack var beslysningen + att vädret var skönt. Även om det blev kallare på kvällen märktes det att det varit bra väder på dagen. Det varken blåste eller var rått, riktigt behagligt med andra ord. Nice!
 
 
Annes son var gullig och tog en bild på oss
 
 
Att Maggie dessutom var riktigt trevlig att rida gjorde inte upplevelsen sämre. Snacka om vardagslycka. Dagar som dessa är jag extra tacksam att jag vågade ta steget och lämna Stockholm för drömmen om att få bo på en egen hästgård. Något jag hittills aldrig ångrat :-)
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar