söndag 16 mars 2014

Shopping på Emporia med tjejerna

Haft en superlyckad och mysig dag med mina tjejer. Shopping på Emporia inför pappas 70-årsfest stod på agendan. Temat på festen är 50- och 60-tal. Inte helt lätt att hitta kläder men när vi åkte hem hade vi alla tre hittat outfits. Nice, sånt gör mig på gott humör.
 
Shoppning är inte min bästa gren. Brukar känna mig nöjd efter en kort stund och vilja åka hem igen. Tjejerna känner sin mamma och peppade på bra, shoppade tom lite annat än bara till festen och tyckte det var riktigt roligt ;-)
 
Allt började så bra. Blev hämtad av Mickan hemma, sicken lyx. Sedan plockade vi upp Limpan i Ystad och styrde därifrån mot Malmö. Tog oss tid att stanna på Donken i Svedala för inhandling av kaffe. Vilken bra start med vätskekontroll. Avslutade sedan shoppingen med en god lunch innan vi körde hemmåt igen.
 
Tack snälla Mickan och Limpan för en supermysig dag, tack för att ni tar ut och luftar er bonniga mamma i storstaden ;-) Även om det sitter hårt inne att erkänna så är det faktiskt lite mysigt att lämna gården ibland.
 
 
 
Eftersom grabbarna är iväg hela helgen blev det trist väntan hemma för Ellie när jag var iväg. Kompenserade henne med en sväng ner till skogen, något hon gillar skarpt. Enligt henne är badsäsongen redan i full gång så självfallet blev det ett dopp även idag. BRRRR så kallt.  
 
 
video
 
 
 
Gick ner med Maggie och Powie på kvällskvisten (innan grabbarna kom hem från sin grabbhelg) till grannarna för ett pass på skrittbanden. Maggie fick bara gå helt plant för att röra lite på sig efter gårdagens hopptävling. Powie däremot fick gå ett lite tuffare program och jobba på lite. De var båda duktiga och skötte sig utmärkt när jag gick ner med dem själv samtidigt. Så skönt att det funkar bra att gå ner med dem samtidigt, spar en massa tid och känns mer effektivt.  
 
Grabbarna kom hem lagom till Annika Bengtsson på fyran. Mysigt att hinna med lite soffhäng framför TVn innan kudden ropade. Även om jag haft fullt upp hela helgen så har jag längtat så efter dem och det var verkligen skönt när de kom hem igen. Nu är ordningen återställd ;-)

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar