onsdag 19 mars 2014

Ponnyridning och hoppträning

Sjukdommar är inget som går att rå över, tur att det går att planera om. Wille blev krasslig i lördagskväll. Stackarn så typiskt när de var borta och allt :-(
 
Lilla Powie har vilat i fredags och lördags, i söndags fick hon gå på bandet och igår blev det lösgalopp. Egentligen är det hoppträning för henne och Wille idag men nu går ju inte det eftersom Wille fortfarande är krasslig.
 
Vi har gjort ett byte, jag tränar på deras tid idag och de tar min tid i morgonkväll.
Slutade som vanlig på tisdagar strax efter lunch. Om nu Powie ska hoppträna i morgon bör hon ridas idag så det var bara till att fixa iordning henne och hoppa upp. Shit vad jag kände mig stor, som en gigantisk heffaklump. Powie kämpade på och gjorde ett bra jobb. Avslutade med en liten sväng runt åkern.
 

 
 
Skynda skynda och iväg med Maggie på hoppträning. Det var bara vi och Bella med sin otroligt söta ponny. Lyx att bara vara två men det innebar även att vi blev lite extra grillade.
 
Maggie gjorde ett bra jobb idag och fokus var lydnadsövningar. På slutet blev hon dock väldigt spänd och okoncentrerad pga att det var en massa ekipage på utebanan helt plötsligt. Jag kämpade på med övningen och försökte få henne att fokusera på det vi skulle göra i stället för att fokusera på allt runt om kring. Väldigt bra miljö träning :-) 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar