torsdag 20 mars 2014

Markarbete & hoppträning

Bytt är bytt. Idag var det alltså Willes tur att hoppträna fast i min grupp. Skyndade mig till stallet direkt efter jobbet för att hinna rida Maggie ett pass på ridbanan innan det var dags att åka på hoppträning.
 
Passet bjöd på ömsom vin ömsom vatten skulle man kunna säga, fast mest var det nog åt vinhållet om nu det är favorit. Vi har lite problem med galopp snett igenom. Hon vill gärna öka och dra iväg så vi la mycket tid på att öva att hålla en lugn jämn galopp.
 
Vänster varv gick bättre än höger där hon spände sig och ryggen försvann inför övergången. När hon gjorde det bra gav jag mig. Vart precis klara så att vi hann komma iväg i tid.
 
 
 
 
Det gick jättebra för Wille och Powie på hoppträningen idag, han hoppade lika "högt" med sin lilla ponny som de andra gjorde med sina storhästar. Ja förutom Elin då som hoppar betydligt högre än oss andra. Enligt Ulrika var det en av Willes ridmässigt bästa träningar. Så kul :-) gissa om jag är stolt. 
 
När vi kom hem och väl var inne satte vi oss genast och kollade upp kommande tävlingar och började planera in i kalendern. Willes och Powies nästa tävling blir på hemmaklubben Ljunits Herrestad den 12 april. Längtar redan
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar