måndag 31 mars 2014

Long time no see

Ojsan vad tiden går, nu var det  länge sedan jag var här och uppdaterade. Har sedan i torsdags hängt/umgåtts med släkt och vänner som jag inte sett på väldigt länge.

I torsdags kom min faster från USA och hennes man på eftermiddagen. Har inte träffat henne sedan vi flyttade ner till Skåne. På kvällskvisten kom äldsta sonen Jocke ner från Stockholm. Pappa fyllde 70 år i lördags därav den stora släkt träffen.

Har varit ledig från både jobb och hästar sedan lunchtid i torsdags. Snälla gulliga Josse har passat hästarna och fixat stallet. Stort tack! Fredagen spenderade vi nere i Ystad, en väldigt gullig och mysig turiststad. På kvällskvisten var det förfest hos pappa och Marie för både oss släktingar som bor i Skåne samt de som kommit långväga. Gott och trevlig som alltid.

 
 
Min engelska är inte alltid vad den borde. När vi satt och åt lunch på stan i fredgas med våra Amerikanska gäster och pratade om vad det skulle bjudas på under kvällens förfest hemma hos pappa och Marie så skulle jag överstätta smörgåstårta, det blev Sandwich Cake ;-) Haha, ja alla sätt är ju bra utom de dåliga. Gissa om vi alla fick oss ett gott skratt!

Lördagen ägnades åt att piffa och ladda inför kvällens tillställning. Kalaset hölls på Ystad Saltsjöbad. Ett ställe jag verkligen varmt kan rekomendera att åka till för en liten minisemester, underbart läge vid havet, ljuvligt atmosfär och supergod mat och trevlig personal.




Temat på festen var 50/60-tal, kul med lite tema. Kvällen blev lyckad på alla sätt och vis och pappa verkade väldigt nöjd.


Jag tillsammas med självaste jubilaren

Många av oss stannade över natten på hotellet så vi kunde njuta av en god hotellfrukost på söndagen. Hela tillställningen avslutades med genemsam brunch.


Jag och tjejerna redo för fest 

Wille och Cobbe fick gå upp tidigit i söndags morse för Wille hade fotbollsmatch. Som tur var för Cobbes del så var det gångavstånd från hotellet till fotbollsplanen. Snacka om tur, att matchen var just där och då när vi ändå var där.

Resten av söndagen slappade vi bara och tog det lugnt. Enda ansträningen för min del var att skjutsa Jocke till flyget på kvällen.

Efter att ha varit "häst-ledig" sedan i torsdags börjar abstinensen tillta och nu längtar jag verkligen efter att rida igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar