torsdag 27 mars 2014

Hoppträning

Maggie var inte riktigt som vanligt ikväll på hopptränigen....eller så var det jag som inte var som vanligt och smittade henne, vad vet jag?!

Hon var mer springig och stressad och då hamnar jag lite ovanpå, kommer inte riktigt ner i sadeln. Blir för snabb i tanken och tappar känslan. Det blev lite på och av. Bitvis helt ok men vissa bitar lämnade en del kvar att önska. Vi gjorde i varje fall det vi skulle, bangade inte utan försökte hela tiden göra vårt bästa.

Bra var i alla fall att hela passet inte blev katastrof utan blev ett språng dåligt så "satt det inte kvar" tills nästa utan jag kunde skärpa till mig och förbättra det som var mindre bra. OCH det är ett stort framsteg för mig.

Kan sammanfatta träningen som bra dålig. Tar med mig det som var bra, skiter i resten och tar nya tag tills nästa gång. För hur det än är så är jag otroligt glad och tacksam för varje dag som hon håller sig frisk och fräsch och jag kan rida henne. Ingen är på topp jämt, inte ens vi ;-) haha *asg*

Redo för hoppträning 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar