fredag 14 mars 2014

Dressyrträningen blev äntligen av + besiktning av Powie

Dagen kunde inte ha börjat bättre. Fint väder och äntligen blev dressyrträningen av. Den har av olika anledningar blivit avbokad två gånger/veckor på rad. Kändes att det verkligen behövdes och var på tiden.

Inledningsvis var hon seg som sirap och ville inte ta min innerskänkel. Gick bättre och bättre ju mer hon kom igång och i galopparbetet satt det som en smäck direkt i högervarv och kom snabbare än vanligt i vänstervarvet. Tror vi alla tre, dvs häst, ryttare och tränare var lika nöjda. Det har blivit en så enormt stor skillad på framför allt galoppen om man jämför med när jag började träna dressyr. Hon kan både hålla galoppen och korta upp sig, något som inte alls funkade i början.

Som jag brukar säga; -övning ger färdighet!




På eftermiddagen var det dags för besiktning av Powie. Inget jag i förväg oroat mig för men det känns ändå bäst att låta en veterinär kritiskt kolla igenom och undersöka hästen innan köp. Vi har som jag skrivit tidigare haft förmånen att ha Powie på prov. Något vi är oerhört tacksamma för. Wille har i lugn och ro kunnat rida in sig på henne och hon har i lugn och ro fått komma in i hoppningen.

Ägarna, dvs Rebecca och hennes mamma var också med på besiktningen. Wille däremot var inte med, han och Cobbe har åkt till Stockholm för en grabbhelg tillsammans med Åke, Vincent och Jocke. Mysigt för dem.

Besiktningen gick strålande, inte en enda liten plump i protokollet. Så skönt, nu har Wille blivit med ponny på riktigt. Den lilla skimmelprinsessan har med andra ord kommit för att stanna <3
 
 
 
Trevlig helg på er! 
 

1 kommentar:

  1. Hur bra som helst! Gratulationer! / Jullin

    SvaraRadera