lördag 15 mars 2014

Årets första hopptävling

Kan knappast påstå att nattsömnen blev den bästa. Som det blåser, vaknade till flera gånger i natt och trodde taket skulle lätta. Nästan lite obehagligt.

Dessutom var jag livrädd att försova mig. Hade ställt klockan på 06:15 men vaknade långt innan dess. Fodrade hästarna, packa trailern och fixa fika. Kl 07:20 var Maggie lastad och Anne och jag satt i bilen. Fick hålla hårt i ratten när vinden sög tag i ekipaget.

Årets första hopptävling gick av stapeln i Sydslätten. Ett av mina favoritställen att tävla på.

Var nervös, har inte tävlat hoppning sedan november 2012 så det är ett tag sen sist.

Trodde att Maggie skulle vara spänd pga blåsten men hon var förvånansvärt lugn. Var nog ett bra val att åka just till Sydslätten första tävlingen eftersom vi var där nyligen på Pay & Jump.

Framhoppningen var rena katastrofen. Hästar med vimsiga ryttare överallt med en smått kaosartad stämning. Så nöjd, höll mig cool gjorde vad vi skulle och gick sedan ut därifrån.

Vår runda gick helt okej, är väldigt nöjd med Maggie. Att piloten har en del att jobba med är inget nytt. Känns så otroligt skönt att ha det "avklarat". Nu är det inte en lika stor "big deal" att komma ut på nästa hopptävling.

Är även väldigt glad och tacksam över att min väninna Anne offrade sig och gick upp i ottan för att följa med för att peppa och hjälpa. Tack snälla!

Träffade Melinda där som har Maggies avkomma. De tävlande också men tyvärr hann jag inte se deras runda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar