tisdag 18 februari 2014

Töntiga jag - "Flyingehög"

Tänk er att lilla Ullis och Maggie har varit inne på samma arena som de STORA ekipagen..........tycker det är lite kul, supertöntigt jag vet, men sådan är jag.

Såklart har jag mål med min ridning, och för mig och Maggie som ekipage men de är inte så högt flygande. Våra mål inom hoppningen är att "simma runt" i de lägsta klasserna och ha superkul tillsammans. Inte att nå några högre klasser..haha hade nästan varit lite patetiskt om vi haft det...........vi är för gamla, för hispiga och för dåliga MEN alla kan bli bättre, så även vi.

Idag har vi övat på att bli bättre, framför allt att bli lugnare och detta har vi gjort inne i Flyinges stora ridhus. Shit så roligt vi hade och vad stolt jag är över oss även om det bara var en Pay & Jump. Väl inne på banan slöt jag ögonen för ett ögonblick och drömde mig bort.

Fick tipset på ryttarkursen förra träffen att det kunde vara bra att låtsas att man är någon annan. Tog fasta på det och provade det tipset idag. Låtsades att vi var Angelica och Mic Mack du Tillard. Bra taktik, kände att jag fylldes av mod. I min värld är Angelica sjukt modig som sitter på den hästen och dessutom hoppar hinder höga som hus. Självklart beundrar jag även henne för att hon är en fantastiskt duktig ryttarinna.


Angelica Augustsson och Mic Mac du Tillard VW Grandprix i Flyinge
(Bild lånad från mynewsdesk.com) 
 
Är nästan lite förvånad över mig själv och mitt mod. Åkte helt själv utan sällskap/hjälp/support och var ärligt talat förhållande vis lugn. Intalade mig hela vägen dit att detta var inget annat än en träning, lite annorlunda den här veckan. Annorlunda så till vida att det inte var hemma hos Ulrika och det var heller ingen tränare med. Bara jag och Maggie.
 
Framridningen gick kanon och vi var båda skapligt lugna, fick en bra känsla. När vi kom in på banan spände vi oss nog båda lite, vart tagna av arenan och även om det var väldigt publikfattigt så är det ändå en häftig arena att rida i.
 
Maggie var spänd, framför allt i första rundan och tyvärr blir jag också det då. Andra rundan blev bättre och lite mer rytmisk än den första. Är supernöjd, blev bra träning idag och nu jobbar vi vidare för att så småning om vara redo för att tävla på riktigt. 
 

1 kommentar:

  1. Härligt känsla! Kul att det gick bra!

    SvaraRadera