tisdag 25 februari 2014

Provat sadlar igen

Eftersom varken hopp- eller dressyrsadeln låg bra på Maggie när jag var uppe på Thulesbo på sadelprovning förra helgen bokade vi en ny tid.

Vi behövde se över det där med dressyrsadeln lite bättre. Fanns inte riktigt tid för det förra gången. Fick prova en Amerigo CC (close contact) som låg helt ok på henne men för min del kändes den nästan lite väl fri i sätet, gillar mer när sadeln "sätter mig på plats". Fick låna kvar den hemma och prova lite mer innan jag bestämmer mig. Det är så lyxigt att förmånen att kunna prova lite extra, tack snälla Sofia för din suveräna kundservice.

Vart redan förra gången överförtjust i Equilines nya hoppsadel Dynamic men provsadeln som jag red i då var något för smal för Maggie. Ville gärna prova att rida i den när den hade rätt bomvidd innan jag tog ett beslut. Hur det än är så kostar det en hel del, känns viktigt att det blir rätt. Idag provade jag även att ta några språng med den och blev inte besviken.

Ytterligare en fördel med att jag hållt mig till samma "sadeltjej" länge är att hon varit med från början med Maggie och sett både hur hon ändrat sig exteriört men också hur hon sakta blivit starkare och orkar mer. Sofia har även ridit henne ett par gånger under årens lopp och kände stor skillnad när hon satt på henne idag. Känns bra att även Sofia kan känna hur sadlarna känns rent ridmässigt på hästen och inte bara titta på hur det ser ut från marken.


 
Efter jobbet skulle Wille rida ut på Powie. Passade på att ta med mig Ellie och hänga på, skönt att röra lite på sig. Det blev en mysig promenad <3
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar