lördag 15 februari 2014

Pay & Jump - Sydslätten

Skimmelklubben gav sig iväg tidigt i morse på Pay & Jump till Sydslätten. Wille skulle testa hur Powie är i tävlingsliknande samanhang och jag behövde komma ut och hoppa. Maggie och jag har inte hopptävlat sedan november 2012 så det är ett tag sedan.

Vi hade support/hjälp av Limpan, Andy och Ellie-doggen. Riktigt lyxigt och tack var dem blev det både bilder och film.

Wille och Powie gjorde två felfria rundor, hon tyckte det var kul och taggade till. Det var fullt ös och vi kan konstatera att tittig på hinder är hon inte men hon blir ganska stark och inte helt lätt att reglera.





 
 
Är så nöjd med dagens äventyr, Maggie var jättespänd, sprang runt och gnäggade oavbrutet när vi var ute på framridningen kunde knappt travhoppa det lilla krysset utan hon studsade mest omkring. Superbra miljöträning för oss båda, vi behöver tagga ner och ta det lite lugnt. När vi väl kom in på framhoppningen coolade hon ner sig och slutade gnägga efter sin lilla kompis.
 
Är nöjd över min taktik att hoppa väldigt lågt och bara fokusera på att hålla nerverna i schack, inte behöva vara så gräsligt nervös som jag brukar vara när det är hopptävling. JAPP det funkade super, hindren kändes löjligt låga och vi kom runt båda rundorna utan problem.
 
Att det sedan blev lite väl lågt för att tiden blev knapp bjuder jag på. Fick hoppa lägre för att det drog ut på tiden. Wille hade en fotbollscup under eftermiddagen som väntade så vi hade mao bråttom hem.
 
Nu är planen att åka ut på flera P & J och jobba på lugnet. Det blir lite som att börja om från början men om det är det som krävs för att vi ska förbättra vårt självförtroende så är det så det får bli.  
 
 


Kolla in stilen....

......och här, skön stil hon har min prinsessa ;-)
 
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar