söndag 9 februari 2014

Hovis räddade dagens dressyrträning

Blir så otroligt glad och tacksam när människor jag knappt känner ställer upp och hjälper mig.
Som sagt så tappade Maggie en framsko igår. Egentligen ingen större fara att en sko åker av MEN i Maggies fall är det lite kris i riket. I synnerhet när det är på hennes dåliga hov. Som tur var hade min kära man en stor rulle silvertejp. Gick åt massor.
 
Har inte samma hovis till Maggie som till de andra. Det är fortfarande han som skodde henne med sjukbeslag hos veterinären i somras som skor henne.
 
Han var på en pay and jump med sina barn och några elever på förmiddagen nere i Smedstorp. Om jag ville fick jag gärna komma dit med Maggie vid lunch. Såklart jag ville, körde glatt de 45 minuterna det tar att köra dit för att få på tappskon igen. Tro nu inte att hovis nöjde sig med att bara slå på tappskon, NEJDÅ hoven hade växt så pass mycket att han skodde om henne på den andra fram också. Inga risker för ojämnheter här inte. Nu när hovarna äntligen börjar bli bättre ville han inte ta några risker. Även bakskorna sömades om, så nu hoppas vi att det håller ett tag. En kundvänlig hovslagare räddade dagens dressyrträning mao.
 
För direkt när vi var klara i Smedstorp styrde vi mot Thulesbo strax utanför Övedskloster för dressyrträning för Lisbeth Bergöö tillsammans med Anne och Aktion. Maggie var lite småtjafsig i början som att hon ville men det var något som störde henne. Som tur var blev det bättre och på slutet fick vi till och med till en riktigt bra trav, så otroligt härlig känsla.  
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar