söndag 9 februari 2014

Fullspäckat schema och ofrivillig vila

Dagen har gått i hundranittio knyck. Dags för det tredje kurstillfället i kursen att hantera rädsla i olika sammanhang kring hästar. I mitt fall är målet att få bättre mentala verktyg att hantera min rädsla/osäkerhet i hoppningen. Kursen är mycket bättre än jag vågat hoppats på och dessutom är det super att jag går den tillsammans med Anne, planen är att vi ska kunna stötta och peppa varandra när vi är ute på tävlingar.
 
Fick sedan besök av min bror och hans barn, yngsta dottern är en hästtokig liten skrutta som kan allt själv. Powie var skötsam och visade sig ta uppgiften som ponnyridningshäst på fullaste allvar.
 
 
 
Det blev ofrivillig vila för Maggies del, när jag tog in henne hade hon tappat sin vänstra framsko, dvs den på hennes dåliga hov = ingen ridning. Så jäkla typiskt.
 
Mina grabbar var iväg på fotbollscup hela dagen och kvällen. Passade på att hänga med mina tjejer under kvällen. Vi åkte hem till Mickan som bjöd på supergod mat, någon slags kycklinggryta. Limpan offrade sig och körde så mamsen fick njuta av gott vin ;-)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar