onsdag 12 februari 2014

Ett första steg taget - anmält till Pay & Jump

Förra året gjorde jag och Maggie INTE en enda start i någon hopptävling. Det blev bara fyra ynka starter i dressyr. ÅNGEST :-(
 
Vill verkligen komma ut och tävla den här säsongen, både hoppning och dressyr.
Har tagit ett första kliv för att nå mina mål, har anmält till en Pay & Jump. Wille ska testa hur Powie (ponnyn vi har på prov) är i tävlingssammanhang och då passar det bra med en P & J. Tyckte det var dags att gaska upp mig, ta mig ur min bekvämlighetzon, och äntligen komma ut på ett hoppäventyr med Maggie. Så jag tog mod till mig och anmälde även oss. Spännande :-/
 
Willes fotbollsträning på onsdagar är from idag flyttad ner till Sjöbo, utomhus på konstgräs. Fotbollen och läxor upptog hans tid så det föll på min lott att motionerna hästarna. Hade Tajt med tid, slutade jobbet kl 17 och skulle köra till föräldramöte senast kl 18:15. Inte jätte gott om tid. Löste "problemet" genom att ta med båda hästarna till hästgymet där de fick gå på var sitt band. De är fortfarande inte Powies favorit att gå på bandet men snäll som hon är så gör hon det ändå ;-)



 

3 kommentarer:

  1. Vad spännande! Vart skall ni på Pay and Jump? =)
    O lyllos er som har ett eget hästgym =D

    SvaraRadera
  2. Vi ska ner till Sydslätten på Pay & Jump :-)

    Vi har inget eget "hästgym" med däremot har vi tillgång till våra grannars fina "hästgym" och det är nästintill lika lyxigt :-)

    SvaraRadera
  3. Vad roligt att det gick bra för er! Kul att komma ut och se sig om lite! Ja, det är "nästan" samma sak ;-) Lyxigt oavsett =D

    SvaraRadera