lördag 22 februari 2014

Brallande häst bjöd på flygtur

Inspirerad från dagens ryttarchoachkurs att ta mig ur min bekvämlighetszon bestämde jag mig för att sätta upp två pyttesmå hinder. Tog de två bommarna med duk på, som kan fladdra ordentligt i vinden. Får nog erkänna att det är nog mer jag än Maggie som är tittig.
 
Tanken är konfrontera det som känns jobbigt/läskigt så ofta som möjligt. För mig handlar det om att bli trygg i att hoppa på egen hand, dvs utan att ha tryggheten som en tränare på marken innebär.
Värmer upp, allt känns kanon. Wille o Powie kör någon slags riddarlek, även det verkar vara under kontroll.
 
Det finns mao inga ursäkter, bara att bita ihop o komma på de små räckena. Då är vi helt plötsligt inte så lugna längre. Maggie studsar på stället, laddar som om vi skulle hoppa höghus. Aaaaa försöker spela cool men inser att ska vi komma över så får vi nog börja med att ta det i trav. Oh yes vi taggar ner...funkar bra även i galopp. När vi efter ett par gånger kommer på det andra räcket laddar hon satan i det. Har hunnit bli kaxig o rider på. Hmm kanske inte dagens smartaste drag. Efter hindret drar hon jordens bock/brall runda så jag fick mig en nätt liten flygtur.
 
Lyckades på något vis landa på fötterna. Blir skitförbannad svär en lång ramsa och hoppar upp igen. Tar samma hinder igen men först i trav sedan i galopp. Fortsatte att komma på båda hindren tills det kändes okej. Nöjd att jag fixade det, gav inte upp.
 
Vi avslutade med att skritta ut en sväng, mysigt!
 
 
 
 
När vi var ute för att natta hästarna på kvällen fick Powie en dusch inför morgondagens tävling.  
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar