fredag 14 februari 2014

Besök

Jocke, min äldsta son har totalrenoverat sin lägenhet. Jag har faktiskt handgripligen hjälpt till en aningens liten gnutta en helg förra våren. Alltså inte bara kommit med glada tillrop på avstånd. Hur som helst är min son likt sin mor en projektmänniska. Det innebär att han nu bestämt sig för att sälja lägenheten och köpa ett nytt renoveringsobjekt. Är så otroligt stolt över honom och hur duktig han är. Kolla gärna in länken.
 
 
 
 
Jobbar själv på torsdagar så det var inte dumt alls att få sällskap till eftermiddagsfikat. Och inte blev det sämre av att Wille hade med sig nybakad sockerkaka. Snälla duktiga unge som göder sin mamma.
 
Fick besök i stallet ikväll när vi red av Powies ägare. Vi kom fram till att vi skulle förlänga prövotiden med ytterligare en månad eftersom Wille inte känner sig redo att ta ett beslut. Känns väldigt bra med tanke på att vi verkligen vill hitta både rätt ponny för Wille men oxå att vi ska passa ponnyn. Skönt att inte behöva göra något förhastat.
 
Vi red på ridbanan hemma. Jag och Maggie hade fokus på galoppen. Fick jobba med att hålla henne lugn, särskilt i vänstervarvet.
 
Provade ett nytt bett på Maggie, ett tvådelat D-ringsbett med små rullar på. Var klart tveksam först. Har fått för mig att jag inte gillar tvådelat MEN Maggie gillade det betydligt bättre än det tredelade sweet iron jag hade innan. Att jag aldrig lär mig, det är dumt att ha en massa förutfattade meningar om saker och ting.
 


 
 
Wille och Powie Jobbade också med galoppen. Bästa ridpasset hittills för dem tillsammans hemma på ridbanan. Kul :-)
 
Hos oss gäller vanligtvis ordspråket som hund och katt just när det kommer till hunden och katterna men ikväll var de små liven som förtrollade och låg tätt intill varandra. Sötisarna <3
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar