fredag 28 februari 2014

Bästa hoppträningen ever

Bokade av morgonens dressyrträning till förmån för hoppträning. Eftersom jag inte kunde träna i min ordinarie grupp i onsdags bokade jag en privat träning. Gäller så att säga att smida medans järnet är varmt.

Det var full aktivitet utanför ridhuset. Utebanan sladdade hästar i hagarna, Maggie hade svåra koncentrationsproblem till en början, var spänd, slängde sig. Kunde inte varit bättre för min del, behöver träna på att själv vara superfokuserad när det är lite stökig miljö och Maggie blir spänd.

Fick börja med en klurig styrövning över upphöjda cavalettibommar och galoppbommar på marken. Gick sådär men hon är envis min tränare så vi nötte på tills M taggade ner och slappa av.

Nästa övning var en studsserie med travbom in sedan två låga räcken, det tredje räcket höjdes successivt. Vi slutade när det var uppe på 110 cm. Wow, säger jag bara! Minns knappt när jag hoppade "så högt" senast.

Hade ett bra självförtroende när vi därefter gick över till att hoppa bana. När vi hoppat igenom alla hinder höjde Ulrika upp så att alla hinder låg på över 90 cm.

Fick till flera bra rundor, bra känsla, var en cooling. Paniken lös med sin frånvaro NICE!!! Nu är vi äntligen på G igen :-)

Fick massor av beröm och vi var klart eniga om att detta var min bästa hoppträning ever. Bra flyt hela banan igenom. Så otroligt nöjd och glad :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar