fredag 24 januari 2014

Hoppträning

HAPPY HAPPY idag lyckades jag komma iväg på hoppträning. Vägarna hemmavid var framkomliga med bil och släp :-)

Känns att det blivit LITE ridning på sistone men Maggie är ändå skapligt igång tack vare passen på skrittbandet så piloten vart tröttast idag ;-)

Även om jag schabblade till det lite grann, eller kanske ärligare att säga klantade till det, något som staffade sig så pass att jag fick tugga grus, schsch säg inget ;-) Trots pilotens dundertabbe så har jag en väldigt förlåtande häst och när jag bara tagit mig samman, sansat mig och kom till ridning ingen så gick det super.

Blir så glad när jag lyckas skaka av mig det som gått mindre bra och istället kan glädja mig över det som faktiskt gått bra. Varken häst eller pilot är nog så särskilt lätta att ha att göra med för varandra men vi kämpar på och tar oss framåt tillsammans. Känner mig så lycklig över att Maggie är bra igen efter skadan och att om nu bara vädrets makter är på vår sida så kan vi komma igång. Längtar tills våren..........vill ut och tävla.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar