lördag 18 januari 2014

Hästmys

Är fortfarande lite sur över att gårdagens hoppträning fick avbokas. Det hade  varnats för att en snöstorm skulle dra in under kvällen och eftersom jag inte hade träning bokad förens vid 20-tiden fegade jag ur och avbokade. Vågade helt enkelt inte ge mig ut men trailern med risk för att inte kunna ta mig hem.
 
Nu blev det inte så farligt förens under natten, SUCK! Fredagen bjöd inte på något höjdarväder. Kom inte iväg någon stans och med tanke på blåsten var det inte heller aktuellt att rida ut själv med Maggie.
 
Istället blev det ett pass på skrittbandet för Maggie. Brrr kändes som att jag skulle frysa ihjäl bara på den lilla biten vi har att gå ner till grannen. Måste ändå säga att jag känner mig oerhört priviligierad som har tillgång till skrittband när det varken går att komma iväg till ridhus eller rida ute hemma. På så vis blir det iaf inte helvila för Maggies del.
 
Pysslade och mös lite extra med Norma, så mysigt att bara stå inne hos henne i boxen och titta på magen och se hur den lilla fölisen lever runt där inne. Magen växer för varje dag........längtar så tills den lilla fölisen kommer.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar