torsdag 9 januari 2014

En bra hästdag som avslutades med hoppträning

Jennie kom upp på morgonkvisten och pysslade om Norma medans jag fixade stallet. Både Norma och Maggie verkade båda lika förtjusta i att återförenas igen. De hängde ihop som lång och lerhalm hela dagen i hagen.




Kan säga att det är med blandade känslor jag tagit hem henne igen. Självklart är det jättemysigt att ha henne hemma igen, att pyssla om henne och mysa. Samtidigt som det exponerar henne för mer "risker" med tanke på att Maggie är ute på äventyr och träffar andra hästar. På lösdriften var det bara de tre dräktiga stona, Norma, Indra och Annelis Sprättan. Men som det sägs, allt är inte för alla.

I kväll var det hoppträning med Maggie nere hos Ulrika tillsammans med Anne. Vi var totalt tre stycken vilket jag tycker är alldeles lagom, inte för lång väntan men tid att pusta.

Känns jättekonstigt att åka på hoppträning utan Wille, han ägnade sin kväll åt fotbollsträning. Under väldigt lång tid har det för det mesta bara varit han som hopptränat och på slutet har även jag och Maggie hakat på.

Känns som att det gäller att passa på att träna för att vad bandagen håller innan vintern (läs snön) kommer, om den nu kommer. Vi fick jobba med många lydnadsövningar och det var som alltid lika roligt och trevligt. Styrde hem grymt nöjd :-)


Summering av kvällens träning 
 
Nöjt ekipage
 
Anne med Aktion, jag och Maggie, Kerstin med sin häst
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar