tisdag 21 januari 2014

Äntligen lite ridning

Kommer knappt ihåg när jag satt i sadeln senast..........Däremot minns jag mycket väl att stormen har härjat vilt sedan i torsdags och idag avtog den åtminstone lite.

Kompade sista timmen på jobbet och passade på att rida innan det blev bäckmörkt. Pälsade på både mig själv och Maggie ordentligt.

Från början var planen att rida i en av sommarhagarna men eftersom jag inte lyckades få bort isen i broddhålen bestämde jag mig istället för att prova ridbanan. Den var mjuk trots att det är kallt. Tack vare snösulorna slapp vi styltor och lyckades få till ett efter omständigheterna bra ridpass. Gick utmärkt utan brodd på ridbanan. Fortsatte att jobba med förvänd galopp, vända halvt igenom och sedan fortsätta i förvänd galopp. Går bättre och bättre.

Frös inte nåt särskilt trots att det blåste en hel del, skönt när det hjälper att klä på sig. Avskyr verkligen att frysa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar