torsdag 19 december 2013

Fullspäckad vecka

Som för gissningsvis så många andra är det full rulle den här veckan. Massor som ska hinnas med innan jul.
 
I måndags hade vi hjälp med hästarna vilket passade bra, hade massor att göra på jobbet så det var bara till att kavla upp ärmarna och jobba över. Smet iväg en snabb sväng på eftermiddagen till mina dräktiga ston för att hovis kom och verkade dem. Tur för mig att min vännina som de är hos är så otroligt hjälpsam. Hon tog både in dem innan hovis kom och släppte sedan ut dem när de var klara och "städade" dessutom efter dem. STORT tack för all hjälp Anneli <3
 
I går kom Limpan ut till jobbet på lunchen och jul-piffade mina naglar inför torsdagens äventyr. Då ska vi till Grand i Lund och äta julbord med personalen. Lääängar redan, ska bli så gott och trevligt!
 
 Hon har ett speciellt lack som ska härdas i en speciell lampa så att det sitter som berget. Funkar superbra. När jag någon enstaka gång får för mig att måla naglarna sitter lacket snyggt och prydligt max någon timme sedan är det skavt och fult. Denna variant är super och passar mina "stall-naglar" kanon. De är snygga läääänge. Sånt gillas!

 
 
 
På eftermiddagen kompade jag en stund för att hinna rida tillsammans med Wille. Planen var att jobba med bommar och några små hinder men Maggie var väldigt pigg och sprallig. Mestadels av tiden gick till att försöka få henne att tagga ner.

Idag kom veterinären ut och gav Moonlight botvax så hon fick en vilodag. Maggie fick ett lunchpass på skrittbandet och kvällen ägnade vi åt shopping på butik Thuleslund som hade extra kvällsöppet. Vi pausade för en gofika i deras trevliga café. De bjöd dessutom på glögg och pepparkakor. Det blev en supermysig och trevlig kväll!
 
 
 
Hittade en gullig plåtlyckta och en fuskblomma att pryda trappen med 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar