söndag 8 december 2013

Bra dag

Dags för tävling idag igen. Fick gå upp tidigt och även om det var lite zombie-varning över mig så var jag klar med allt och lastade Maggie samtidigt som Jullan kom. Hon är så gullig som går upp i ottan för att vara min hjälp och sällskapsdam.
 
Maggie var väldigt lugn för att vara henne idag. Jag har nog aldrig åkt så dåligt förberedd för att tävla som idag. Har knappt ridit henne och ännu mindre tränat på det "nya" programmet. Har bara ridit det på en tävling tidigare, i början på mars. Så det var ju ett tag sedan.
 
Som sagt Maggie var superduktig, inte alls så spänd som förra helgen. Poängen blev klart bättre än förra helgen men det finns massor att förbättra. Maggie har visat att nu är det upp till mig. En sak är säker, ett litet ridhus utan dressyrstaket och utan dommarbord, is da shit!!!
 
 
Fin häst men vad gör ryttaren? Jaha, det är jackan som ska av ;-)
 
 
Kom hem lycklig och glad med massor av energi efter en rolig och trevlig förmiddag. När Limpan föreslog att vi skulle baka lussebullar nappade jag direkt. Sagt och gjort. Det blev en väldigt massa bullar i mängder av varianter. Blev bästa tänkbara go'fikat till Solsidan.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar