tisdag 19 november 2013

T som i Tisdag T som i Träning

Maggie och jag var nere hos Ulrika i förmiddags och trimmade. Jobbade vidare med att få henne rak, att spåra och ta vikt på bakbenen. Basic helt enkelt. Med mig själv är det fokus på att sitta rakt, långa ben och tårna rakt fram, ingen Charlie Chapplin look a like. Dessutom måste jag hålla koll på händerna, inte ta bak innerhanden och på så vis hålla mer i inner än ytter.

Gick betydligt bättre idag än förra veckan, känns så gött att det går på rätt håll.  Ulrika satt upp en stund och hon tyckte också att träningen gett resultat. Maggie var inte alls lika slingrig, utan betydligt "rakare". Längtar redan tills nästa träning.

Maggie & jag svävar fram i galopp


På eftermiddagen var det dags för Wille och Moonlight att hoppträna nere hos Ulrika. Deras träningskompis dök inte upp så det blev en privatlektion. Lyxigt värre, Wille var helt slut när de var klara. Träningen gick toppen som vanligt, jag står bara och njuter när jag tittar på dem. De fick öva på serier och linjer samt lite omhoppningsvägar på slutet.


 
Wille & Moonlight flyger över hindren

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar