måndag 11 november 2013

Ridläger

I helgen som var anordnades det ridläger för alla barnen i klubben. Wille hakade på och var med. Det var han och en kille till resten var tjejer. Kul att det var en kille till så slapp han vara ensam tupp i hönsgården ;-)
 
Slutade lite tidigare i fredags för att hinna rida Maggie. Lika dåligt som det gick i torsdags lika bra gick det i fredags. Red med dressyrsadeln och jobbade vidare med att få henne att ta ett jämt stöd och INTE slingra sig fram som en orm.
 
 
 
Körde sedan ner Wille, packning och ponnyn till klubbridhuset där lägret skulle vara. Dressyrträning stod på fredagens ridschema. Wille var nöjd o tyckte det gick bra. Kul särskilt med tanke på att han inte förstått tjusningen med dressyr när jag vid tidigare tillfällen frågat honom om han inte vill börja träna dressyr. När de var klara lastade vi in ponnyn i släpet sa hej då och så åkte jag o ponnyn hem.

 
På lördagen var det hoppträning, så bara upp i tid, lasta Moonlight o styra mot ridhuset. Hon var super pigg o taggad, de gjorde en kanonbra träning. Moonlight o jag åkte hem när de var klara. För barnen väntade äventyrsbad under eftermiddagen.
 
Själv fixade jag stallet. Maggie hade vilodag i busvädret. Fick hjälp av min kära man med de sista skruvarna till väggen i spolspiltan o byta kullager på en av dörrarna. Så nice nu är det inte mycket kvar innan vi är helt klara med stallet för i år.
 
 
 
 
Ridlägret avslutades med en pay & jump på söndagen. Den var inte bara för deltagare på lägret utan öppen för alla. Det blev många starter tros vädret. Hade både Cobbe och Maggie med som sällskap utöver Moonlight när jag körde ner på morgonen. Cobbe agerade grillmästare och Maggie fick vara sällskapsdam till Moonlight i trailern. 
 
Wille o Moonlight gjorde två fina felfria rundor. Med tanke på Moonlights ålder försöker vi "spara" lite på henne så de hoppade inte så högt, 70 & 80 cm. Högre höjder får de hålla till godo med på vissa tävlingar. Träningarna går just nu ut på att träna teknik och bygga styrka. Inga höga höjder som sliter.
 
Väl hemma igen väntade stallet på att bli fixat, Maggie behövde komma ut på en skrittur efter att ha stått stilla i släpet hela förmiddagen och hunden behövde rastas. Bara att bita ihop trots regnet. Började med Maggie. Har inga regnridbyxor så ett skrittäcke fick duga som regnkläder för oss båda.
 
 
 
Efter skrittrundan fixade jag stallet i turbofart och hann sedan med en skaplig promenad med doggen. Värmde mig en lååång stund i duschen för att sedan avsluta dagen med bio och målplanering för mig och Maggie. Såg mig äger ingen, bra film som verkligen berörde.
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar