måndag 18 november 2013

På önskelistan

Jag är nog den typen som alltid har en väldigt lång önskelista, finns en massa saker jag önskar mig hela tiden. Hmm, det där lät nästan lite girigt. Nåväl, försöker alltid hitta lösningar anpassade till min tunna plånka.

Önskedrömmen är såklart ett fint hästsolarium, MEN ärligt talat så inser till och med jag att det är allt annat än ekonomiskt försvarbart för en hobbyryttare med endast ett fåtal hästar och som tidigare nämnt en något tunn plånbok.

Min någorlunda realistiska dröm är därför just nu: värmelampor. Har inspirerats av min fiffiga granne. Han har byggt en ram och hängt upp 6 st värmelampor. Ser kanske inte lika flashigt ut som ett hästsolarium, men funkar minst lika bra till bara en spottstyver av priset.

Har även blivit tipsad om en betydligt billigare massageapparat än de som säljs dyrt på hästsaiter. Om den funkar bra i ett stort proffsstall så borde den funka super till mina hobbyhästar.

Nog om önskningar. Maggie fick dels ett träningspass på skrittbandet + att det blev ett kort pass på ridbanan efter jobbet. Arbetade uteslutande med galoppen. Ta vikt på bakbenen, inte slingra eller rusa ifrån jobbet.

Wille och Moonlight körde balansträning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar