söndag 24 november 2013

Liten hästbiten ryttarinna

Hann mer eller mindre komma hem från att ha följt med och hjälpt min väninna Anne på hopptävling med hennes "nya" häst. Upp i ottan, peppa och hjälpa...........eller kanske stjälpa ;-) Haha nä tror faktiskt att jag var till lite nytta. Vi hade det supertrevligt och de gjorde en fin runda så vi var alla nöjda och glada.

 
Anne och Aktion (lånat bilden från hennes FB-sida)


När jag kommer hem är jag lite halvstressad, måste hinna baka en paj innan gästerna kommer. Dömm om min förvåning när jag inser att min 11-åriga son helt på egen hand har bakat kanelbullar och dessutom städat och gjort snyggt och prydligt i köket.

Ibland bara älskar man dom lite extra, goa unge. Bullarna var supergoda och pajen lika så. Provade ett nytt recept på en julinspirerad smuläppelpaj. Smakade verkligen jul, lite åt pepparkakshållet. Recept hittar du här.

 


Fick besök av min bror med familj, pappa och hans Marie kom också förbi på fika . Min brors dotter på dryga tre år är redan mer hästbiten än vad något av mina barn någonsin varit. Hör till saken gör att varken min bror eller hans fru är ett dugg intresserade av hästar så faster måste ha smittat av sitt hästintresse rejält ;-)

Självfallet är ett besök i stallet hos hästarna samt ett ridpass obligatoriskt när den lilla hästtokiga damen är på besök och idag var inget undantag.

- Ullis jag vill både trava och hoppa säger hon glatt.

Håll i hatten, nu kör vi svarade jag och manade på Moonlight. Hon är väl världens bästa "vår" fina ponny. Så snäll och lugn, travade lite sakta och klev snällt över "hindret". Phu, inget skuttande. Ryttarinnan sken som en sol hela ridpasset

Först borsta....

....sen rida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar