måndag 25 november 2013

Japp då är vi på G

Var nere hos Ulrika och hopptränade med Maggie tillsammans med Wille och Moonlight.

Har varit nere hos Ulrika och tränat med Maggie ett par gånger men inte hoppat. Idag var det ÄNTLIGEN dags :-) Skönt att det bara var Wille och jag. Lite lugn och ro. Fick börja med att trava över fyra bommar på rakt spår. Det var en helt annan Maggie än den som rusade, bockade o var allmänt prillig i lördags. Hon var lugn och jobbade på bra över bommarna. Fick sedan hoppa små räcken på volt för att hon inte skulle få chansen att rusa. Hon gjorde det så bra att vi fick avsluta med att komma på en liten oxer.  Kom på den tre gånger och hon gjorde det så bra att både Ulrika och jag tyckte att vi skulle nöja oss så för idag. Är så otroligt glad, äntligen har vi hoppat ett riktigt hinder sedan skadan!!! Behöver jag säga att jag ÄLSKAR min häst <3

Wille och Moonlight värmde upp tillsammans med mig och Maggie på travbommarna men sedan fick de betydligt tuffare utmaningar. De fick öva på bla omhoppningssvängar. Som vanligt gjorde de en superbra träning. De gör hela tiden framsteg och blir bättre och bättre!

Vi hade lyxen att ha sällskap med så det gick väldigt kvickt och lätt både att komma iväg och fixa iordning när vi kom hem. Tänk om man hade så lyx varje gång att ha med en hästskötare.....drömma går ju ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar