tisdag 12 november 2013

Hemläxa

Äntligen lite träning för Ulrika med Maggie. Åkte ner till Tryde i morse för att få hjälp med Maggie. Vill verkligen att det ska bli så rätt som det bara går nu när vi ska komma igång.

Har nämt att Maggie är slingrig som en orm när jag rider. Efter att jag värmt upp henne böt vi hästar.  Fick bekräftat att hon är en orm inte bara med mig på ryggen. Det känns både bra och dåligt. Bra för att det inte bara är med mig men dåligt för att jag inte lyckats bättre. Hur som helst så har jag fått massor av bra tips på hur jag ska träna hemma. All fokus är att hon ska jobba med bakkärran.

Hem och jobba lite innan det var dags att köra ner till Tryde igen. Wille fick hoppa in i gruppen efter hans vanliga. De var ganska många men hoppträningen gick galant för Wille och Moonlight som vanligt.

Fick även mitt nya dressyrträns från PS of Sweden idag. Provade det på Maggie när vi kom hem efter Willes träning. Känner mig nöjd och efter en rejäl inoljning blir det nog toppen. Ska provrida med det på torsdag. Blir spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar